zondag 26 mei 2013

Wie krijgt de hoofdrol?


Mijn eerste boek die ik aan jullie wil voorstellen noemt ‘Wie krijgt de hoofdrol?’.  Het boek werd geschreven door Hans Petermeijer. Ik zal niet echt vertellen waarover het boek gaat, maar ik stel enkele vragen die ik me stelde toen ik het las. Dit maakt het voor jullie ook wat mysterieuzer en eventueel curieus naar meer!
Het boek gaat over een musical die in een school georganiseerd wordt. Zoals we weten moeten er enkele rollen vertolkt worden om de musical te spelen. Meike en haar vriendin Annelies zitten vol spanning te wachten op de bekendmaking van de rollen. Annelies wilt zo graag een hoofdrol! Maar uiteindelijk is het Meike die ze krijgt. Zo gebeuren er allerlei dingen op de school rond jaloezie. Zou Annelies allemaal streken uithalen als wraak op Meike? Of het zou nog andere kinderen kunnen zijn in het boek? Zo is er nog een meisje, Tineke, die een hekel heeft aan Meike.

Wat zou dan eventueel de reden kunnen zijn waarom er allemaal rare streken gebeuren op school? Zou het zijn omdat Meike de hoofdrol heeft of om nog iets anders? Ontdek al deze dingen in dit boek! Ga dus op zoek met Meike naar de dader van de streken als een echte detective.

Zelf vond ik het een zeer spannend boek. Ik las het met zeer veel plezier omdat ik wel graag van spanning houd. Het boek bouwt wat traag op, maar naarmate het einde (de ontknoping) wordt het steeds spannender en gebeuren er meer dingen.
Het is een boek dat ideaal is in de 3de graad, ook zou ik het zelf nog in het 4de leerjaar gebruiken. Het hangt wat af van je klas of ze van detective verhalen houden of niet. Indien ze ervan houden raad ik jullie zeker dit boek aan.

Groeten
Simon

Geen opmerkingen:

Een reactie posten