zondag 26 mei 2013

Verrassing in de nacht


Mijn vierde boek die ik met jullie wil delen is ‘Verrassing in de nacht’ geschreven door Liesbeth van der Jagt. Met mooie prenten van Ann de Bode.

Het boek start met 2 jongens die een baaldag hebben. De vader van Ferrie gaat voor 3 weken naar Amerika en dat wil hij niet. En de kat van zijn beste vriend, Jan, moet weg omdat zijn mama er allergisch voor is. De jongens hebben dan een geniaal plan om hun baaldag op te lossen. De kat mag bij Ferrie wonen. Zo kan Jan elke dag nog zijn kat zien en hoeft hij niet naar het asiel te gaan. Jan vond dit een super idee omdat hij absoluut niet wou dat Moos (de kat) in het asiel terecht zou komen. Verder is er nog een conflict tussen Ferrie en zijn zus Mandy omdat ze jaloers is. Ze wil namelijk ook een kat! Ze denkt dat Ferrie, Moos voor hem alleen wilt, maar dat is niet waar. Moos is van iedereen. Ze is van haar, van Jan en van Ferrie. Dan gebeurt er op het einde nog iets spannend, maar dat laat ik opnieuw aan jullie over.

Ik vond het boek eigenlijk saai. Er was niet echt een opbouw in het verhaal. Enkel de laatste 9 pagina’s gaan over de verassing in de nacht. Ik had graag wat meer opbouw gezien in het verhaal. Er gebeuren dan dingen waarvan je denkt ‘wat heeft dit met het verhaal te maken?’. Ze hebben het verhaal m.a.w. wat uitgemolken.

Ik zou dit boek dus niet echt aanraden om voor te dragen in de les. Wat ik dacht een spannende verhaal te zijn is een flop!
 
Groeten
Simon 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten