zaterdag 25 mei 2013

Spookdicht

Als vierde boek heb ik gekozen om het boek 'Spookdicht' te lezen.
Een heel leuk thema in het thema griezelen. Ideaal om te geven tijdens de periode rond Halloween.

Het is een heel mooi geschreven boek. De zinnen zijn in dichtvorm geschreven en er wordt veel gerijmd.
Het verhaal gaat over een jongetje die spoken heeft in zijn huis. Eerst is hij bang maar uiteindelijk heeft hij de moed om toch ertegenaan te gaan. Hij verslaat alle spoken.

Een prachtig boek met leuke illustraties erbij.
Het verhaal is geheel verzonnen en er zit niet echt een moraal in maar het woordgebruik is zo leuk dat je wel moet verder lezen.

Om jullie nieuwsgierig te maken naar het verhaal, heb je hier alvast een voorproefje:
Ik heb een goed idee! Ik stop met mijn gegrien!
Ik houd mijn ogen dicht, dan zie ik ze misschien.
En ja hoor, daar zweven ze met tientallen door de lucht.
Hoe kan ik ze verjagen? Hoe krijg ik ze op de vlucht.

Een prachtig verhaal die speelt met taal.
Prachtig om een les muzisch taalgebruik in te leidden.

Alvast veel plezier!
Groetjes juf Cherry!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten