woensdag 29 mei 2013

De spokenjagers

Spokenjagers.

Dag bloggertjes !
Ik heb gekozen voor het boek spokenjagers.
Het boek werd geschreven door Cornelia Funke.

Ik heb dit boek gekozen omdat mensen het me aangeraden hebben.
Het boek is geschikt voor leerlingen van het 3de leerjaar.

Het boek gaat over Tom. Tom is een jongen die bang is van spoken, maar niemand gelooft hem... Zijn grote zus lacht Tom voortdurend uit. Tom doet een vieze ontdekking in de kelder. Er zit een vies en slijmerig spook in de kelder ! Er is maar 1 iemand die hem gelooft en dat is zijn oma. Zijn oma heeft een goede vriendin die spoken kan verjagen. Hedwig Kummelsap is haar naam.  Samen bedenken ze de gekste manieren om het vieze spook te verjagen.

Zou het mogelijk zijn om het spook te verjagen of is het 1 grote droom???

Ik verklap helemaal nog niets. Jullie moeten het boek dus zeker lezen!


Ik zou dit boek zeker aanraden want er zit spanning in. Je moet het boek niet lezen om iets bij te leren uit het dagelijkse leven, maar het kan misschien wel helpen voor kinderen die schrik hebben in het donker of bang zijn van spoken. 


Heel veel leesplezier! (het is de moeite)


- Juf Virginie -
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten