zondag 5 mei 2013

Vier gekke kippen


Als vierde boek heb ik ‘vier gekke kippen’ van Norbert Landa Gelezen. Ik kreeg dit boek aangeraden van mijn logopediste.
 
Het boek is geschikt voor kinderen van de 2de graad. Ik vind het boek zeker geschikt voor deze leeftijd en denk dat het ook al kan gebruikt worden voor goede lezers uit de eerste graad. Ook bij oudere moeilijke lezers is dit boek zeer geschikt. Het verhaal is eenvoudig geschreven en wordt afgewisseld met leuke prenten. Er zit ook heel wat humor in het verhaal, wat het ook voor mij leuk maakte om het te lezen.

Het boek vertelt het verhaal van vier kippen. Op een dag komen ze te weten dat de boer kippensoep wil maken. ze besluiten te vluchten. De kippen komen terecht op de markt, waar ze enkele eieren kunnen verkopen.
Met het geld dat ze verdienen, kopen ze een suikerspin. Dat vinden ze maar vreemd, wanneer je erin hapt is het weg. Met het overige geld maken ze een ritje op de draaimolen. Dat blijkt niet zo’n goed idee te zijn, want wanneer ze uit de draaimolen lopen voelen ze zich heel raar.  Om te contoleren of alle kippen er nog zijn, willen ze zich natellen. Rossie, één van de kippen, zet de andere kippen op een rij en telt ze. Hoeveel keer ze ook telt, telkens komt ze maar aan 3. Daarnet waren ze nog met 4! En daar begint de zoektocht naar de vierde kip.

Ik denk dat kinderen met veel fantasie, zich het verhaal zeer goed kunnen voorstellen. Dit maakt het extra grappig. Het verhaal ‘vier gekke kippen’ kan lezen toch leuk maken voor kinderen die niet graag lezen. Het boek is zeker geschikt om in de klas te gebruiken en past in elke klasbibliotheek. Het is een zeer grote aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten