maandag 10 juni 2013

Honden in de nesten - Dirk Nielandt

Beste lezers

Mijn tweede boek, "Honden in de nesten", heeft mijn jongere broer voor mij gekozen. Hij had zelf dit boek al gelezen en vond dat ik het zeker moest lezen. De kaft vind ik zelf zeer aantrekkelijk, want de titel en de illustratie spreken elkaar tegen.

Het boek werd geschreven door Dirk Nielandt. Misschien klinkt deze naam jullie wel bekend in de oren, want hij is een zeer beroemd schrijver. Hij schreef in het verleden niet enkel boeken maar ook televisiereeksen (Spring, Zone Stad, FC De Kampioenen, ...).

In het boek zelf vinden we niet op elke bladzijde een illustratie, maar er zijn er zeker aanwezig in het boekje.

Het verhaal gaat over een meisje, Sanne. Ze houdt heel veel van honden, maar haar moeder wil er geen in huis. Elke dag fietst ze langs het hondenasiel van Rinus, als ze naar school gaat. Telkens ze daar langskomt, wordt ze begroet door Tom de herdershond.
Op een dag ziet Sanne dat Tom zijn tong bloed. Ze gaat het aan Rinus vertellen en hij beloofd haar dar hij er naar zal kijken. De volgende morgen is Tom plots verdwenen. Sanne beslist om op onderzoek te gaan. Ze gaat gaan rond snuffelen in het asiel.

Wat zou Sanne ontdekken in het asiel? Ik zal het einde van het verhaal zeker niet verklappen, want het zou jammer zijn dat jullie het boek zelf niet lezen.

Het is een verhaal over dierenliefde en avontuur. Iets wat kinderen zeer leuk vinden.

Dit boek zou ik graag voorstellen aan een 2de graad.

Liefs
Juf Brittany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten