maandag 10 juni 2013

Buiten is het oorlog: Anne Frank en haar wereld - Janny van der Molen

Beste lezers

Als laatste boek heb ik gekozen voor een boek die gebaseerd is op het dagboek van Anne Frank. Toen ik het boek zag liggen in de bibliotheek, wou ik het onmiddellijk lezen.

Dit boek werd speciaal gemaakt voor kinderen vanaf 8 jaar. Een boek die het leven van Anne Frank beschrijft zonder akelige details te geven, maar toch de historische feiten zo veel mogelijk benaderd.

Alle dagdagelijkse activiteiten en gevoelens van Anne Frank worden in dit boek beschreven, zoals angst, liefde, oorlog, verraad, ...

Het boek bevat ook heel wat kleurrijke illustraties, die het lezen aangenamer maken. Door de illustraties is het voor kinderen ook gemakkelijker om zich in te leven.

Het is een boek die ik zeker zou aanraden aan kinderen van de 3de graad. Er is mogelijkheid om het in het 4de leerjaar ook te gebruiken, maar jonger zou ik toch niet gaan.

Liefs
Juf Brittany

Geen opmerkingen:

Een reactie posten